Neprijemna situace kolem samby - Dik za kazdy podnet
k***@centrum.cz
2007-08-25 22:15:36 UTC
DD,

obracim se na vsechny s dotazem ohledne jedne prekerni situace kolem samby.
Nainstaloval jsem z cookeru (oficialni verze nesla s ohledem kvuli kompatibility HW) mandrivu s cilem nasadit ji jako file server u zakaznika. (Nedavno mu odesel predchozi a potreboval rychle reseni.)
Jedinou ulohou serveru je bezici samba, ktera "sdili" adresare diskoveho pole. Vzhledem k dalsi nekompatibilite HW je diskove pole vytvorene pomoci linux sw raid na urovni 0+1 (strip, kde kazdy je na nizsi urovni mirrorovan).
Server jsem nasadil a mi servisni pracovnici na nej prekopirovali obsah stareho serveru a nyni se server aktivne pouziva. Nicmene jsem zahy prisel na jeden velmi neprijemny problem a tim je pomale cteni ze serveru smerem ke klientum.

Zjistene poznatky/Informace:

- Samba bezi v rezimu security = user. Zatim neresim prava -> vse pristupne.
- Aktivni prvek -> 48x 10/100/1000, 25 pocitacu
- Zapis na server : plna rychlost, cca >60Mbps (neni problem)
- Cteni ze serveru : Minimalni rychlost, cca 20kbps !!!!
- Rychlost je stejna i v pripade pripojeni pouze jednoho klienta s 1000Gb eth rozhrannim
- Diskove pole neni problem ( hdparam -tT /dev/sda vraci rychlost 150MBps)
- Cteni zapis pres ssh je v poradku

Zkousel jsem pouzit i jina jadra, bez uspechu. Take pokus o downgrade samby na verzi, ktera je jinde ok dopadla stejne. Logy informuji pouze o korektni funkci.
Dle statistik IPTRAF, odkud se informuji i o rychlosti kopirovani se nedozvim nic. Jedina zvlastni vec, ktera se mi nezda je, ze pri sledovani poctu bytu/paketu dochazi ke kopirovani tak nejak "po davkach" -> vzdy se prenese par paketu, chvili nic, a opet par. neustale dokola.

Prenos 250MB souboru na server trva 30s, ze serveru 2H.

Pan google mi nic urciteho nerekne. pouze jsem cetl v nejake konfere, ze se nekdo setkal s podobnym problemem a nahlasil to jjako aktualni bug autorum samby.

Potrebuji tento problem rychle vyresil a za kazdy namet jsem predem vdecny. Jsem ochoten prijmout i navrh pouzit nejaky SW, ktery ony adresare napr. namapuje ve windowsech pres ssh ci ftp.

Zacinam byt bezradny, diky predem za vsechny podnety

--
S pozdravem

Pavel Wilczek
Project Manager
Net Office Group

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
k***@centrum.cz
2007-08-26 09:52:00 UTC
Dňa Ne 26. August 2007 00:15 ***@centrum.cz napísal:
> - Cteni zapis pres ssh je v poradku
mozno by bolo zaujimave vyskusat ci citanie/zapis je ok aj v FTP

--
Jozef Maceka
ICQ:#176900214

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
k***@centrum.cz
2007-08-26 11:25:55 UTC
pres ftp a ssh to jede ok

--
S pozdravem

Pavel Wilczek
Project Manager
Net Office Group

Pavel 'TIGER' Růžička
2007-08-26 16:20:23 UTC
Mne zase jeden cas zklouzavala rychlost ze 100 MB na 10 MB (v logu ani
zminka) a pomohl pouze restart samby .... pozdejsi updaty a upgrady
problem vyresili .... testparm nehlasi nic ??? Mate dost prostoru na
discich ??? Mel jsem na siti uzivatele, ktery si nevazil volnosti a
myslel si, ze mu patri cely server .... samba z nedostatkem mista mi
pote delala psi kusy, tak jsem uvolnil rezervni misto (praxe mne naucila
mit neobsazene misto, mnohdy se hodi ;-) na disku, uzivatelum zavedl
quoty a od tedoby neni trabl. Navic nemusi to byt problem samby, pokud
pouzivate treba nejakou linuxovou distribuci jako firewall, muze byt
problem uplne, ale uplne jinde. Ja pouzivam pro jednoduchost IPCopa, coz
je super firewall, ale jak uz to byva, bezi na dostatecnem zeleze. No a
kdyz zelezo vypovida sluzby, tak to muze delat spousty zahad, trebaze to
funguje .... po vymene za jiny stary srot to opet nema chybu.

S pozdravem Pavel 'TIGER' Ruzicka

k***@centrum.cz
2007-08-26 17:04:28 UTC
testparm nehlasi nic a zrejme to nebude problem samby.
hlavni zahada na poradu dne je, proc kdyz se kopiruji dva soubory soucasne, tak to jede ok, ale jinak je to spomalene. 400kbps cteni je fakt mrzute.

jsou tam dva procesory, ale problem pretrvava, i kdyz vypnu acpi, apic, smb. zkousel jsem i jina jadra. tady problem zrejme taky nebude.

--
S pozdravem

Pavel Wilczek
Project Manager
Net Office Group

Martin Fiala
2007-08-26 10:26:43 UTC
Asi vam uplne neporadim, ale aspon par tipu:
- zkuste sitovku prepnout do 100Mbps modu
- http://www.openweekend.cz/download/sbornik_ow2003.pdf - Ladeni serveru
s vysokym vykonem
- zkusit starsi verzi samby

Neco takoveho mi to kdysi delalo, kdyz jsem se na server s gigovou
kartou pripojoval gigovym klientem, jindy se to neprojevilo. Nepamatuju
se ale, ze bych to nakonec vyresil.

digri

Martin Fiala (digri)
email: ***@ok.cvut.cz
ICQ#: 95067019
JID: ***@jabber.ok.cvut.cz
http://digiweb.ok.cvut.cz

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Petr Macek
2007-08-27 06:59:05 UTC
Kouknete i na toto:
# Most people will find that this option gives better performance.
# See the chapter 'Samba performance issues' in the Samba HOWTO Collection
# and the manual pages for details.
# You may want to add the following on a Linux system:
# SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
socket options = TCP_NODELAY

Kdyz jsem jednou tyto parametry zapnul, server se hodne zpomalil. Na
sambe bezeleo nejake ucetnictvi a pri otevreni vce nez x stovek souboru
se to ukrutne zpomalilo. Po vyhozeni tech bufferu to jede krasne. Na
nekterych serverech tento parametr pomaha, jednou mi takhle zazlobil.

Ale jen strilim ...

PM

# ---------------
# Petr Macek
# ***@kostax.cz
# icq: 87323239
# www.kostax.cz

# MySQL www client (PHP) ... try it!
# http://the.cz/mywwwatcher

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
k***@centrum.cz
2007-08-27 11:29:28 UTC
na tyto parametry jsem se dival uz nekdy ze zacatku. tim to neni.
--
S pozdravem

Pavel Wilczek
Project Manager
Net Office Group

k***@centrum.cz
2007-08-30 20:45:24 UTC
Pouze pro informaci,

po asi dvoudennim patrani jsem zjistil, ze popsany problem zpusobuje spatny ovladac sitovky R8169 1Gbps. Pres veskerou snahu, moznosti a rady i z jinych konferenci jsem problem nevyresil (mj. jina jadra, prekompilovany ovladace, jine protokoly, atd.)

Nakonec se tedy uchylim k polobulharskemu reseni do pristiho tydne -> sekundarni 3com sitovka 100Mbps a pristi tyden ji vymenim za nejakou kompatibilni 1Gbps obdobou. Snad bude casem k mani lepsi ovladac. Na ladeni stavajiciho moc casu nemam.

Pro zvyseni informativni kvality prispevku pouze dodavam, ze Mandriva bezi s jadrem 2.6.22-3-1mdv SMP nad Intel Core 2 Duo procesorem s dual channel pameti 2Gbps.

--
S pozdravem

Pavel Wilczek
Project Manager
Net Office Group

Jirka Kratochvíl
2007-09-02 07:37:34 UTC
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda nekdo pouzivate sledování sítě?
Mám Mandrivu 2007 jako server pro přístup do internetu a chtěl bych na tom sledovat provoz na síti, kam která IP posílá kolik dat. nejlepe aby takovy program uměl jeste statistiku provozu a kazdy uzivatel si pak mohl na webovce (ethernetu) prohlidnout co navstivil a odkud kolik stahl.
No a jeste posledni moznost jak nastavit omezeni rychlosti jednotlive IP, ktera prilis stahuje.
toto jsou požadavky obce, protože se unas internet neplati a neni nijak mozne sledovat provoz jednotlivych klientu.
diky Jirka Kratochvil

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Vít Baloun
2007-09-03 08:43:49 UTC
Dne neděle 02 září 2007 09:37 Jirka Kratochvíl napsal(a):
> [...]
> sledovat provoz na síti, kam která IP posílá kolik dat. nejlepe aby takovy

kolik - to není problém, ale kam? To bude generovat mraky dat... Kromě toho to
zavání fízlováním :-) Na "kolik" je dobrý například bandwidthd, ale bohužel
vám bude počítat i data přenesená z routeru, pokud na něm budete provozovat i
třeba sambu, tak je takový sw nepoužitelný. Mně se nějak nehodil žádný ze
softwarů, co jsem mohl sehnat (potřeboval jsem restartovat počítadla každého
18tého dne v měsíci a aby to počítalo pouze forward, nikoli input/output),
tak jsem si napsal vlastní založený na vygenerování iptables pod chain
FORWARD (resp. to vygeneruje pravidlo pro shorewall) a pak jejich sledování
(perlem to uložím každých třeba 20 minut do MySQL a přes http se to pak
čte "offline" pomocí php). Má jeden (více...) neduh, dobře - přímo chybu -
když dojde k restartu iptables, tak se to zblázní (násobí to výsledky při
zápisu do db). Pořád se ne a ne a nemůžu dostat k tomu, abych to opravil.

> jeste posledni moznost jak nastavit omezeni rychlosti jednotlive IP, ktera
> prilis stahuje. toto jsou požadavky obce, protože se unas internet neplati

k tomu se používá "tc", myslím, že na rootu o tom byl nějaký seriál

--
S pozdravem
Vít Baloun

1GdGZZ