Lilo problem - omluva
RitchiE!E
2007-05-05 09:10:41 UTC
Hi all,
taaaak se omlouvam, stacilo Install CD , dat Rescue a Reinstal Lilo, jsem
osE!El, uz to beha, ale jen jeste pokud mi nekdo muze rici proc se to
stalo ? Mam za ukol zazalohovat kopletne Linux stroje pro pripad havarie a z
image je to obnovene hned a laboruji nad nejrychlejsi cestou. O
aktualni data
moc nejde, jsou na to pichnute stroje a tam se data temer nemeni, jede
to podle sablon, s tim si pry nema cenu lamat hlavu.

--
15.prikazani - Lepe vladnout v pekle, nez slouzit v nebi
RitchiE!E

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
k***@centrum.cz
2007-05-05 09:16:15 UTC
zdravim,

pro spravny beh lilo je potreba nejen spravne nainstalovany zavadec v mbr, ale take viditelna partition s linuxovym "/" s adresarem "/boot" kde lilo taha zbytek startovaci nabidky. prave v pripade, ze jej nenajde pouze vypise ony 99 99 99 ...

doporucuju projit si dokumentaci lilo.

--
S pozdravem

Pavel Wilczek
Project Manager
Net Office Group

RitchiE!E
2007-05-05 18:06:31 UTC
Hi all,

To jsem uz take pochopil, ale jak je mozne, ze vracenim z image disku
ji LILO nevidelo ? Jen vytvoreni a okamzite nahrane zpet na to same
misto. Co mohl kde Norton zneviditelnit nebo posunout ? Nebyl mezi tim
ani restart. A proc ji v Rescue modu nasel a vse beha jako
Red Red wine ? Mate nekdo nejaky napad jak jinak zalohovat celou
partitio jinak ?

Petr Jakubec
2007-05-05 19:04:10 UTC
RitchiE!E - Sat, 05 May 2007 20:06:31 +0200 (CEST) wrote:
> Mate nekdo nejaky napad jak jinak zalohovat celou
> partitio jinak ?

obvykle se to dela pomoci prikazu dd
a konfortneji treba pomoci partimage
(mimo jine v System rescue CD live linuxu)

--
Mnoho zdaru!

Petr Jakubec
WWW: http://www.jakubec.tk
Mail: ***@jakubec.tk
Jabber: ***@jabber.cz
PGP Key: http://pgp.mit.edu

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
k***@centrum.cz
2007-05-05 21:24:13 UTC
Nejspise uvaha, ale tipoval bych, ze jelikoz norton vrati zp5 upravy v prartitionech a skutecne nehybe s mbr, tak opravdu musel neco zmenit oproti puvodnimu stavu.
Dalsi moznosti je, ze v mbr nebyl zaveden lilo, ale puvodni windowsacky zavadec, a z daneho linuxoveho oddilu "pouze bootoval" jako z bezneho "diskoveho svazku", ktery je na danem disku oznacen jako aktivni.

Pokud bych obecne nerozebiral zalohu linuxoveho systemu se vsim vsudy a omezil se na konkretni pripad, tak je podstatne>
1. zalohovat "/" a vsechny souvisejici partitiony.
2. pokud je problem jakkoliv zalohovat mbr, tak instalovat zavadec do partitiony s "/boot" (napr. prikazem lillo "/dev/sda1")

a povazovat zalohu za hotovou. pote, pokud by bastal nejaky problem, tak obnovit partition v pouzitem SW a pokud by system nenabehl, tak nabootovat do klasickeho DOSu, obnovit zavadec prikazem "fdisk /mbr" a oznacit obnovenout partition pomoci aplikace fdisk jako "aktivni".

pote musi vse bezet, jinak se stala nejaka koncepcni chyba a na tyto neni tato konference stavena. ovsem upresnujici dotaz pochopitelne rad zodpovim.

--
S pozdravem

Pavel Wilczek
Project Manager
Net Office Group

RitchiE!E
2007-05-05 22:03:35 UTC
Hi all,
HANX! vratit to uz umim, sice doost krkolomne,ale funkcne a ten partimage zni
zajimave. Vsem diky za rady a popostrceni :-)