Mandrake 10.0 a VPN
Ludek Kansky
2007-06-11 21:04:09 UTC
Zkousel jsem rozchodit Pptp. To ktere bylo soucasti distribuce nefungovalo.
Zkusil jsem dat novejsi pptpd (1.3.4) a pppd 2.4.3 ze sourceforge. Pokud
povolim pripojeni bez sifrovani bezi vse ok na plny vykon. Pokud zapnu
mppe128, pripojeni projde ale pak mi pri vetsim pruchodu dat vyhodi do logu:
Jun 11 09:22:01 server kernel: ppp: compressor dropped pkt
a ve /var/log/kernel/info se objevi
Jun 11 15:15:35 server kernel: mppe_compress[0]: osize too small! (have: 1396
need: 1400). Defakto vyzaduje vzdy o 4 vyssi nez je nastaeno mru,mtu
v /etc/pp/options.pptpd.
Jadro je 2.6.3-7mdk. Pokud se pripojim na server z puttyho tak jednoduche
prikazy projdou, pokud dam neco s vetsi odezvou (smbstatus apod.) tak to
vytuhne (putty). Pripojeni jako takove neupadne, ale prenos neni nic moc.
Google odkazy zrovna moc nehyri.

Je mozne zkusit udelat i neco s jadrem ? Nikdy jsem se do prekladu nepoustel,
natoz abych instaloval neco jinak nez pomoci urpmi z rpm balicku, takze
netusim jestli je to vubec realne.
Stacilo by i (lze/nelze).
Diky
Ludek
p.s. je blbost se ptat proc 'compressor dropped pkt' kdyz mam v options nobsd
a vsechny mozny parametry aby komprese nebyla ?
Dobry den,
chtel bych se Vas zeptat na doporuceni, jakou VPN by bylo nejsnazsi
rozbehnout pod MDK10. Pripojovat se budou vesmes wokenni klienti (XP).
Co jsem hledal tak OpenVPN jako .rpm balik soucasti distribuce neni. PPTP
jsem na internetu nasel, ale nefungovalo spravne a podle chybovych hlasek a
konferenci by byl nutny preklad nekterych balicku. PPTP-SERVER ma v sobe
Mandriva2007, klidne bych i preinstalovat starou 10-tku ale pry neni tak
bezpecna jako IPSEC.
IPSEC - je soucasti 10-tky. U nej je pry ale o hodne slozitejsi nastaveni.
Mohu se zeptat zda nekdo rozchazel VPN v 10-tce, pripadne co byste mi
doporucili ?
Dekuju predem
Ludek
Josef Cermak
2007-06-13 06:41:57 UTC
Dobry den,
jako VPN server mohu openVPN jedine doporucit. Instalace i sprava vcetne
generovani klicu pro klienty je celkem v poho.
S pozdravem JPepino.