2007.1 nenajde windows SMB tiskárny
"Bc." Miloš Bíba
2007-05-31 05:49:10 UTC
Zdravím,

teď válčím s tím, že nemůžu z Mandrivy tisknout na tiskárny sdílené
počítači s widlema. Prostě a jednoduše je systém nevidí. Sdílení
adresářů a soubor, je přitom v pořádku funkční. Jedná se o tiskárnu
Canon LBP3300, ovladače jsem si stáhnul od výrobce (rpm) a jsou
nainstalované, ale systém mi prostě nic nedetekuje, tak nejde nic
přidat :-(

Používám jen Gnome a nikde jsem nic nenašel. V ubuntu se tiskárna
najde/detekuje a po nainstalování ovladačů vše frčí jak má :-)

Nemůžete mě někdo nakopnout kde mám začít pátrat?

Děkuji :-)

Miloš Bíba

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
"Bc." Miloš Bíba
Jirka
2007-05-31 08:07:15 UTC
... V ubuntu se tiskárna
najde/detekuje a po nainstalování ovladačů vše frčí jak má :-)
Podívejte se v Ubuntu na nastavení CUPS serveru a to zkuste ručně napsat
do Mandrivy...
--
Jirka

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
"Bc." Miloš Bíba
2007-06-01 12:14:10 UTC
Tak děkuji za nakopnutí, napadlo mě pomocí man cupsd.conf trošku upravit
konfigurační soubor cupsd a i když jsem určitě povolil víc než jsem
musel (to ještě doladím :-)), tak po manuálním přidání už tisknu :-)
Nicméně tiskárna je nenabrowsovatelná, ani jinou nevidím a to ani
příkazem do konsole ani přes mcc :-) dokonce v mcc je v místních
tiskárnách, ale o to nejde, protože už konečně tiskne :-) Mám radost po
celém dni studia a nastavování :-D

cupsd.conf, zatím radši ani nikde ukazovat nebudu, určitě je to teď
pěkně děravá prasárna :-P
Bc. Miloš Bíba
2007-07-03 04:57:37 UTC
Tak se to vyřešilo, musel sem si to nainstalovat konečně na ostro a zbavit se
té testovací instalace, abych na tom mohl i pracovat a změnil jsem prostředí
na KDE a v KDE funguje i automatická detekce SMB tiskáren v mcc na
jedničku :-) Je to zvláštní, nerozumím tomu, ale je to tak. Jedině, že by to
měla na svědomí nějaká aktualizace z poslední doby. Nastavení sou stejná neb
jsem si nechal home.