upgrade 2006.0 na 2007.0
Daniel Hrbac
2007-04-10 10:43:20 UTC
Zdenek Mazanec
2007-04-10 15:58:05 UTC
Zkontroloval jsem zálohy, změnil zdroje, pomodlil se a pustil urpmi. Po
dvou hodinkách a 1,5k balíčků hlásil, şe je hotovo s chybami. Opakovala
Urcite jste vedel, ze tento zpusob je nepodporovan....
se situace z předchozího upgrade, kdy si systém neporadil s převzetím
nastavení síťovky, pozitivní je, şe tentokrát jen té co vede do
internetu a ÅŸe neaktivovala vÅ¡echna rozhraní, která byla v předchozí
instalaci. Musel jsem ještě ručně zkontrolovat nastavení DNS serverů,
ty nějak pochopil aÅŸ na třetí restart sítě.
Mate stesti, me to system rozhodilo fest, tohle bych povazoval za velke
stesti/uspech.
Apache a PHP nenajel (nepátral jsem proč) - odinstaloval jsem a
nainstaloval a jedou bez problému
Zustaly stare knohovny.
Problém byl s upgrade KDE, která selhala na závislostech a kolizích.
Musel jsem asi hodinu řeÅ¡it obvyklÃœm postupem pokus omyl a hledat podle
logu to co potřebuje aÅŸ se to nějak povedlo. Nejsem si úplně jistÃœ, ale
mám pocit, ÅŸe si za to můşe urpmi samo, protoÅŸe označilo nějaké balíčky
ve chvíli kdy systém shodil síť ven jako staÅŸené a pak samozřejmě
vznikaly chyby vyplÃœvající z toho, ÅŸe urpmi sáhlo na úloÅŸiÅ¡tě lokální a
tam nebyly, nebo byly nulové. Tato chyba se ale jen podle mě
nakumulovala s nějakÃœm Å¡patnÃœm uspořádáním závislostí a pořadím
instalace. Zdá se, ÅŸe po ruční doinstalaci vyřeÅ¡eno.
Vase odvaha je prikladna ;-)
Myslim, ze Mandriva by vam mela venovat jedno baleni jarniho powerpacku za
odvahu a vydrz pri reseni konfliktu.
Funguje, ale nově se v logu objevují záznamy, které z minulé verze
neznám. Časem zapátrám a nějak to zkusím odladit.
Apr 10 12:24:40 akserver fetchmail[6439]: Chyba ověřování certifikátu
serveru: unable to get local issuer certificate
Nelibi se mu lelf signed certifikat. Lze ignorovat.
timeout writing message to mx60.seznam.cz.: Broken pipe
timeout writing message to mx50.seznam.cz.: Connection reset by
mx50.seznam.cz.
timeout writing message to gmail-smtp-in.l.google.com.: Resource
temporarily unavailable
timeout writing message to alt1.gmail-smtp-in.l.google.com.: Resource
temporarily unavailable
Obecne, s dorucovanim na seznam je casto problem. Pri jejich velikosti chapu,
ze s lidskym nastavenim nemaji sanci, faktem je, ze rezou docela dost. Gogle
je na tom podobne, jsou obdobi, kdy se da jen obtizne dobouchat, ale proti
seznamu jsou vyznane kratsi. Pokud tam chyby s googlem uvidite vice nez
jednotky hodin, tak je neco spatne.
V logu se při bootu objevují ještě další hlášky, které se neobjevovaly,
zdá se ale ÅŸe nebrání provozu, takÅŸe po nich budu pátrat dodatečně.
Snad to někomu pomůşe při rozhodování jako hrubÃœ přehled jak u mě
dopadl upgrade z 2006 na 2007. Pokud by jste někdo z hlavy věděli o tom
co je to za problém s certifikáty, prosím o nakopnutí patřičnÃœm směrem.
Jo, hlasky budou spise pribejvat. Ja osobne bych si desktop timhle zpusobem
updatnout netroufnul a az budu zitra delat update 2007.0 -> 2007 spring, tak
budu mit dost sevreny pulky.
A to pujdu standardnim zpusobem...
děkuji a hodně štěstí.
Va, taky. Pro souziti s mandrivou je to posledni dobou hodne potreba.

Zdenek Mazanec
--
Zdenek Mazanec
http://mandrivauser.cz
Daniel Hrbac
2007-04-10 16:15:26 UTC
Zkontroloval jsem zálohy, změnil zdroje, pomodlil se a pustil
urpmi. Po
dvou hodinkách a 1,5k balíčků hlásil, že je hotovo s chybami.
Opakovala
Urcite jste vedel, ze tento zpusob je nepodporovan....
hmm, neveděl. a upřimně takto to provozuji od verze cca 9.0 nebo 9.2. ale na svoji obranu musím říct, že jsem na obou webech hledal, i na DVD, které mam koupené a nenašel. proste BFU :-) a předpokládám, že jsem hledal špatně. jediné co se za ty roky rozhodilo tak že jsem to nikdy nespravil je CD-ROM při přechodu na 2006.0. takže tam ani není a tahal jsem to z netu což bylo rychlejší než kopírovat DVD po síti.
Problém byl s upgrade KDE, která selhala na závislostech a
kolizích.
instalace. Zdá se, že po ruční doinstalaci vyřešeno.
Vase odvaha je prikladna ;-)
Myslim, ze Mandriva by vam mela venovat jedno baleni jarniho
powerpacku za
odvahu a vydrz pri reseni konfliktu.
Knihu s DVD od pana Bíbra mám...
serveru: unable to get local issuer certificate
Nelibi se mu lelf signed certifikat. Lze ignorovat.
díky
[...]
není to desktop, je to ostrý server. :-)
(na vysvětlenou, že nejsem úplný blázen, měl jsem image oddílu a navíc i úplná přeinstalace by mi trvala max. 1 den)
děkuji a hodně štěstí.
Va, taky. Pro souziti s mandrivou je to posledni dobou hodne
potreba.
Upřimně řeknu, že jsem se zase vztekal při hledání zdrojů, kde jsem dost dlouho brouzdal až jsem si vzpomněl na easyurpmi a pak to už byla hračka.
Zdenek Mazanec
--
Zdenek Mazanec
http://mandrivauser.cz

Zdenek Mazanec
2007-04-10 16:32:22 UTC
Post by Zdenek Mazanec
Urcite jste vedel, ze tento zpusob je nepodporovan....
hmm, neveděl. a upřimně takto to provozuji od verze cca 9.0 nebo 9.2. ale
na svoji obranu musím říct, ÅŸe jsem na obou webech hledal, i na DVD, které
No, branit se nemusite, taky jsem za dob 8.x a 9.x masivne pouzival. Od
desitky vys zacaly problemy a od 2005 mi to prijde nepouzitelny pokud nejde o
uplne holou instalaci.
Post by Zdenek Mazanec
Vase odvaha je prikladna ;-)
Myslim, ze Mandriva by vam mela venovat jedno baleni jarniho
powerpacku za
odvahu a vydrz pri reseni konfliktu.
Knihu s DVD od pana Bíbra mám...
To jo, ale za penize. Byt Mandrivou, tak si takhle verne a trpelive uzivatele
rozmazluju jak jen to jde.
není to desktop, je to ostrÜ server. :-)
(na vysvětlenou, ÅŸe nejsem úplnÃœ blázen, měl jsem image oddílu a navíc i
úplná přeinstalace by mi trvala max. 1 den)
Ostru server a KDE na nem? Au, to boli...
Zdenek Mazanec
Daniel Hrbac
2007-04-10 16:40:00 UTC
Post by Daniel Hrbac
úplná přeinstalace by mi trvala max. 1 den)
Ostru server a KDE na nem? Au, to boli...
ja vím, ale server je pro dva lidi a pod kde běží gkrelm, abych viděl co se děje a gmplayer. kdysi v něm byla ještě TV karta.
dan