ceska klavesnice
Franta
2006-05-08 18:46:24 UTC
Drazi
rad, bych vas pozadal o radu. Mozna ze nejsem sam, ale reseni jsem nenasel. Z
niceho nic, mi nefunguje ceska klavesnice. Vubec nemohu vkladat ceske znaky.
Pouzivam Mandrivu2006. Zkousel jsem menit nastaveni na vsech moznych mistech,
ale k nicemu to nevede. V xorg.conf mam:
Section "InputDevice"
Identifier "Keyboard1"
Driver "keyboard"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "cz(qwerty)"
Option "XkbOptions" "compose:rwin"
EndSection

Dekuji Franta

Martin Fiala
2006-05-08 18:56:04 UTC
Post by Franta
[...]
Po upgradu v 2006 se mi to stalo taky, bohuzel jsem neprisel na to, co s
tim, takze jsem to pohackoval dost nepeknym zpusobem:

- misto cz(qwerty) jsem pouzil jen cz
- v /usr/lib/X11/xkb/symbols/pc/cz prepsal mezi sebou Y a Z

Pokud nekdo objevite pricinu problemu a jeho reseni, podelte se prosim.
--
Martin Fiala
***@mandrake.cz

z***@gmail.com
2007-07-15 08:36:36 UTC
Ahoj,

take mi přestalo fungovat nastavení Xkblayoutu cz(qwerty). V mém
případě to řeší toto:

Section "InputDevice"
Identifier "Generic Keyboard"
Driver "kbd"
Option "CoreKeyboard"
Option "XkbRules" "xorg"
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "us,cz"
Option "XkbOptions" "grp:shift_toggle"
Option "XkbVariant" "qwerty"
EndSection

Petr

František Bublík
2006-05-08 22:55:11 UTC
Post by Martin Fiala
Pokud nekdo objevite pricinu problemu a jeho reseni, podelte se prosim.
Chyba je v souboru /etc/X11/xkb/symbols/pc/cz. Je potøeba opravit polozku v
radku 81 a 94
***************************
include "cz(basic)"
***************************
na
include "pc/cz(basic)"
Zjisteno programem diff, porovnanim aktualizovaneho souboru a zalohy z
adresare /etc.
S pozdravem FB
--
Franti¹ek Bublík