pomaly zapis na externi USB disk
k***@jola.cz
2007-09-19 14:12:08 UTC
Ahoj,
poridil jsem si externi 2,5 box INTEGRAL. Uvnitr je 80GB disk se 7200
otackami. Na disku je jeden oddil ext3. Pri zapisu (MDV 2007.1,
2.6.17-14mdv) na disk "tecou" data rychlosti maximalne 6,5MB/s na jinem
pocitaci (RedHat) je to 20MB/s. Tudiz to vypada na problem v mem pocitaci,
jenom netusim kde hledat, protoze po pripojeni flashdisku Kingston
DataTravelerII muzu nahravat taky cca 20MB/s. Tak ze externi box je OK
(funguje na jinem pocitaci) a USB porty na mem pocitaci jsou take OK (na
klicenku nahrava rychle) Poradite prosim nekdo kde hledat zradu?

Dekuji

Pepa 'JoLa' Lacina

Tomáš 'LAvoisieR' Psika
2007-09-20 15:32:06 UTC
Post by k***@jola.cz
[...]
Zdravim,

zkuste si nainstalovat utilitku hdparm a zjistit pak, v jakem rezimu se s tim
flash diskem pracuje (`hdparm -i /dev/???`). Třeba není použito DMA nebo
podobne.

LaR
Post by k***@jola.cz
Dekuji
Pepa 'JoLa' Lacina
Pepa 'JoLa' Lacina
2007-10-12 18:18:38 UTC
Ahoj,
tak se snazim rozhejbat ten USB disk na vyssi rychlost zapisu. Zatim
jsem na nic neprisel :-( Zkusil jsem udelat lshw a tady je vypis. Je z
toho nekde videt proc zapisuje rychlosti pouze 6,5 MB/s kdyz tvrdi ze se
jedna o USB 2.0?

JoLa

*-usb:1
product: Cypress AT2LP
vendor: Cypress Semiconductor Corp.
physical id: 7
bus info: ***@5:7
logical name: scsi12
version: 2.40
serial: DEF1020FDFEC
capabilities: usb-2.00 scsi emulated scsi-host
configuration: driver=usb-storage maxpower=2mA speed=480.0MB/s
*-disk
product: A
vendor: ST980825
physical id: 0.0.0
bus info: ***@12:0.0.0
logical name: /dev/sdc
version: 0000
size: 74GB
capabilities: partitioned partitioned:dos
*-volume:0
physical id: 1
bus info: ***@12:0.0.0,1
logical name: /dev/sdc1
capacity: 58GB
capabilities: primary bootable
*-volume:1
physical id: 2
bus info: ***@12:0.0.0,2
logical name: /dev/sdc2
size: 15GB
capacity: 15GB
capabilities: primary extended partitioned partitioned:extended
*-logicalvolume
physical id: 5
logical name: /dev/sdc5
capacity: 15GB