Zamrzne drakerpm i urpmi
CZ_Slime
2007-02-20 12:58:43 UTC
Zdravím,

Asi už týden se trápím s aktualizací. Mám MDV 2007 na Asusu A6m 2G Ram,
2G swap

Pokud to spustím přes "Nastavit Váš počítač" nebo přes přík. řádku
"urpmi --auto --auto-select" vždy to skončí stejně ...v případě graf.
GUI zůstanou běžet hodiny, v případě přík. řádky i s parametrem -v se
nestane ve výpisu vůbec nic ... ale v obou případech asi tak po 2
minutách je procesu urpmi (drakerpm) je ramka malá asi za další minutu
mám swap 100% vytíženej ... a takhle to jede asi do nekonečna ... dnes
jsem to nechal běžet cca 2,5 hodiny a nic jen ledka hadru bliká jak
zběsilá (popravdě těžko posoudit co se vlastně děje, protoze pak mi
nechce ani vykreslovat (rychlost závratná - spořič zmizel asi po 5 minutách)

Nejdřív jsem zkusil zaktualizovat zdroje, po té vyměnit (měl jsem
linux.cz) na mandrivauser ... to nepomohlo

Grafické udělátko nereaguje ani na instalaci nových balíků ... načte
zdroje, zobrazí "strom" a konec ... přes urpmi aspon jde instalovat

Zkoušel jsem to i bez přihlášení usera (nalogoval jako root) ... pendrek
platný

Je smutnej pohled koukat do výpisu "top" jak nechutně rychle mizí
všechny sys. prostředky ...

Může mě někdo nakopnout nějkým směrem ... teda pokud to nebude "back to
install..."

Díky všem

Slime

t***@seznam.cz
2007-02-20 13:21:00 UTC
urpmi.update -a
dopadne dobře?

CZ_Slime
2007-02-20 14:00:34 UTC
Ahoj,

jo zdroje jsou v pořádku ... pro jistotu jsem to zkusil znova a .... to
samé ...

Slime
Post by t***@seznam.cz
urpmi.update -a
dopadne dobře?
Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na
http://www.mandrake.cz/metafaq
Martin Fiala
2007-02-20 17:30:00 UTC
Tezko rict, co je nabourane, s cookerem jsem si neco podobneho kdysi
zazil, ale byla to primo chyba v urpmi.

Jeste bych doporucil zkusit smart (jiny spravce balicku), pokud i ten
nebude chodit, tak je neco zrejme s RPM DB.

digri
tropikhajma
2007-02-20 17:42:44 UTC
Post by Martin Fiala
Jeste bych doporucil zkusit smart (jiny spravce balicku), pokud i ten
nebude chodit, tak je neco zrejme s RPM DB.
a pak bych zkusil to vzpomínané
rpm --rebuilddb

Tomas Olah
2007-02-22 07:57:24 UTC
obcas sa mi na MDV stava obdobny problem. nenasiel som presnu pricinu,
preco sa to tak deje. ale na riesenie pouzivam nasledovny postup.
* v adresari /var/lib/rpm zmazem vsetky subory __db.???
* urobim urpmi.update -a
* a potom to uz ide, ako ma
Tomas Olah, ICQ# 34937798
http://griffin.alert.sk