uzamykání rpm
Jarda Ille
2007-08-19 18:32:38 UTC
Dobrý den,

v Mandrive 2007.1 se mi poslední cca 3-4 dny děje že nástroj pro
kontrolu aktualizací uzamkne rpm DB ale po skončení své činnosti ji
neodemkne, čímž dojde k znefunkčnění nástroje Mandriva on-line. Nesetkal
se s tím někdo? Netušíte v čem je problém?
--
---
S pozdravem / with kind regards

Jarda Ille

Phone: +420 389 771 035
+420 776 085 061
Skype: vilik13
ICQ: 111819075
E-mail: ***@vetrni.net
***@gmail.com

Adresa: Nad koupalištěm 353
382 11 Větřní
--
---

Pepa 'JoLa' Lacina
2007-08-19 18:45:37 UTC
Post by Jarda Ille
[...]
Mám doma stejný problém ale na počítači v práci mi to nedělá, nebo jsem
si toho nevšiml. Jediný rozdíl je v rychlosti připojení k internetu.
Doma linka 360Kbit, v práci 1Gbit :-D Ale že by na to měla vliv rychlost
linky se mi nezdá.

JoLa
--
Pepa 'JoLa' Lacina

--------------------------------------
- Vsechno spatne, zpatky na stromy ! -
--------------------------------------
------------- ISO-8859-2 -------------
--------------------------------------
---------- GSM +420737921313 ---------
--------------------------------------
------------ ICQ-70716410 ------------

Petr Voralek
2007-08-19 21:15:17 UTC
Post by Jarda Ille
[...]
Občas to teď také pozoruju. Řekl bych, že se jedná o problém na
mandriva.contactel.cz (a aliasy) -- někdy (třeba zrovna právě teď) se
prostě na ten server urpmi (ani mc přes ftp) nedostane a databáze
zůstane zamčená, dokud to spojení (pokus o něj) nevyhnije...
--
Petr Voralek (icq:24229288 jabber:***@jabber.cz)

... Didn't I meet you in some other hallucination?
Bc. Miloš Bíba
2007-08-20 06:04:42 UTC
Potvrzuji,

dělá mi to doma i v práci, rychlost netu v práci 3MBit, doma 2 MBit...
Mám podezření, že sem si tam zatáhl nějakou aktualizaci z SoS zdrojů
nebo se to stalo aktualizací KDE od tamtéž, ale naprosto to nemůžu
potvrdit. Ale stane se mi to jen tak 3x do týdne, není to žádná
katastrofa...

Miloš B.
medulin
2007-08-20 17:03:41 UTC
Mám stejný problém začalo mi to dělat asi minulý týden.
Navíc mi to pořád nabízí k aktualizaci balíček tcpdump-3.9.5-1.2mdv2007.1.i586
ze zdroje
ftp://mandrivauser.cz/Mandrivalinux/official/2007.1/i586/media/main/updates
ale balíček na daném FTP serveru není :-(
Už jsem hodněkrát aktualizoval všechy zdroje a problém pořád přetrvává.
Pepa 'JoLa' Lacina
2007-08-20 18:35:54 UTC
A co mate nastavene jako aktualizacni zdroje? Ja mam vsechny zdroje z
mandrivauser.cz, kdyz jsem si ale zaridil doma vlastni kopii
main/updates a "odpojil se" od mandrivausers.cz, tak je vsechno OK.
Nemuze to byt tim? Jinak mandrivauser.cz je uz skoro 3 dny down, tak ze
aktualizace si proste nestahnete, tak treba proto se to kousne.

JoLa

Pepa 'JoLa' Lacina
2007-08-20 18:54:42 UTC
Tak jsem to vyzkoušel. Povolil jsem contrib/updates z mandrivauser.cz,
trvalo to neskutecne dlouho nez neco nacetl, pak applet oznamil ze jsem
aktualni a kdyz jsem dal znovu zkontrolovat aktualizace, tak zarval ze
je rpm zamknute. Vypada to ze update si neporadi se stavem, kdy zdroj
balizku neni dostupny.

JoLa

Jarda Ille
2007-08-20 19:28:15 UTC
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
http-equiv="Content-Type">
<title></title>
</head>
Pepa 'JoLa' Lacina napsal(a):<br> <span style="white-space: pre;">&gt; Tak jsem to vyzkoušel. Povolil
jsem contrib/updates z<br>
&gt; mandrivauser.cz, trvalo to neskutecne dlouho nez neco nacetl, pak<br>
&gt; applet oznamil ze jsem aktualni a kdyz jsem dal znovu
zkontrolovat<br>
&gt; aktualizace, tak zarval ze je rpm zamknute. Vypada to ze update
si<br>
&gt; neporadi se stavem, kdy zdroj balizku neni dostupny.</span><br>
Ano, skutečně je to tak. Chová se mi to stejně. Teď je ještě otázkou<br>
zda toto chování je bug nebo úmyslná feature.<br>
-- <br>
---<br>
S pozdravem / with kind regards<br>
                 Jarda Ille<br>
Phone:  +420 389 771 035<br>
        +420 776 085 061<br>
Skype:  vilik13<br>
ICQ:    111819075<br>
E-mail: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:***@vetrni.net">***@vetrni.net</a><br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:***@gmail.com">***@gmail.com</a><br>
Adresa: Nad koupalištěm 353<br>
        382 11 Větřní<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
---
[...]

</pre>

Ivan Bibr
2007-08-21 08:12:54 UTC
Tak jsem to vyzkou¹el. Povolil jsem contrib/updates z
[...]
Ano, skuteènì je to tak. Chová se mi to stejnì. Teï je je¹tì otázkou
zda toto chování je bug nebo úmyslná feature.
Zdravím,

jestli jste toto chování pøesnì popsat i s postupem, jak ho kdykoliv
zopakovat, po¹lete to, prosím Pavlovi, aby to dal do Bugzilly:

http://www.mandrivalinux.cz/hlaseni-chyb

Je¹tì je èas na opravu do verze 2008. Dìkuji.

S pozdravem

Ivan Bíbr
--
Mgr. Ivan Bíbr bibri (at) mandrivalinux.cz
http://www.mandrivalinux.cz
:wq
k***@jola.cz
2007-08-21 08:55:11 UTC
Post by Ivan Bibr
Post by Jarda Ille
Post by Pepa 'JoLa' Lacina
[...]
jestli jste toto chování přesně popsat i s postupem, jak ho kdykoliv
http://www.mandrivalinux.cz/hlaseni-chyb
Ještě je čas na opravu do verze 2008. Děkuji.
At se snazim, jak se snazim, uz se mi to proste nepovede :-( Vypada to ze
to asi bylo tim, ze server mandrivauser.cz byl nedostupny. Ale kdyz si
upravim hosts tak, aby ftp.mandrivauser.cz ukazoval na neexistujici misto,
tak mi stejne aktualizace probehne jako ze je to OK. Tak ted uz fakt nevim
jak to funguje :-(

JoLa

milan
2007-08-21 17:24:17 UTC
Post by k***@jola.cz
[...]
Mne to robilo so slovenskymi zdrojmi. Po urcitom case sa databaza akoby
zamkla. Na plf mi vyhadzovalo dost dlhu dobu, ze balicek nie je v
zdroji. Prehodil som zdroj a zrazu som mal kopec aktualizacii zo
vsetkych zdrojov.
Okrem toho ked som aktualizoval cez "Install, Remove & Update", tak som
nemal ziadne aktualizacie ale ked som hned presiel do aktualizacii cez
"Nastavit pocitac" a tam do aktualizacii, zrazu sa tam nejake objavili.
(prip. aj opacne).

Jarda Ille
2007-08-21 18:27:12 UTC
Post by Ivan Bibr
Post by Jarda Ille
Post by Pepa 'JoLa' Lacina
[...]
Takže dnes někdy v průběhu dne se závada "ztratila" a vše začalo
fungovat zase normálně. Podotýkám že jsem nic nezměnil, ani
neaktualizoval. Na aktualizace došlo až teď večer a bylo jich najednou
požehnaně (cca 20). Tak teď nevím zda to hlásit nebo ne. Po provedení
aktualizací se mi již nedaří dané úspěšně nasimulovat :-(
--
---

Zdenek Mazanec
2007-08-21 19:04:30 UTC
Post by Jarda Ille
[...]
DV,
jestli aktualizujete proti mandrivauser.cz tak to bude tim, ze se mi rano
podarilo stroj zase nahodit.
--
Zdenek Mazanec

Jarda Ille
2007-08-22 15:07:56 UTC
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
</head>
Zdenek Mazanec napsal(a):
type="cite">
<pre wrap="">Takže dnes někdy v průběhu dne se závada "ztratila" a vše začalo
<pre wrap=""><!---->
DV,
jestli aktualizujete proti mandrivauser.cz tak to bude tim, ze se mi rano
podarilo stroj zase nahodit.

</pre>
Ano je to tak.<br>

tropikhajma
2007-08-22 21:17:55 UTC
Post by Ivan Bibr
Post by Jarda Ille
Post by Pepa 'JoLa' Lacina
[...]
nepodařilo se mi to s aktuální 2007.1CZ zreprodukovat, a to jsem zkoušel co
se dalo ...

hajma

Pavel 'TIGER' Růžička
2007-08-23 11:05:17 UTC
Post by Jarda Ille
[...]
Ja jsem byl nucen vymenit cesky zdroj za francouzsky, mel jsem s
nim posledni dobou velke problemy (i kousnuti celeho systemu)
od zmeny nemam problem.

Pravdou je, ze nastroj pro kontrolu aktualizaci nepouzivam,
takze toto chovani potvrdit nemohu, aktualizace resim
pomoci cronu.

S pozdravem Pavel 'TIGER' Ruzicka