Nedari se mi zapis na FAT disk
Petr Chromec
2007-10-11 12:36:52 UTC
Zdravim,

nedokazu se domluvit s jednim FAT diskem.

Takhle ho definuju:

/dev/hdb5 /mnt/FAT32 vfat umask=0,user,iocharset=utf8,dev,suid,quiet 0 0

Jako root zapis v pohode, jiny user nema sanci. Muzete me nekdo
nakopnout protoze nic jineho mi asi nepomuze.

Dik, PeTTr

Martin Fiala

Petr Jakubec
2007-10-11 14:14:39 UTC
Zdravím,

zmena vlastnictvi celeho disku (tip by Tibor Pittich)
mount /mnt/disk
chown uzivatel.skupina /mnt/disk
umount /mnt/disk

mount /mnt/disk -> ls -ld /mnt/disk -> woala ;)

PS: kombinace vfat a iocharset=utf8 je trosku nezvyklá, obvykle dělá
potíže, ... jen upozornňuji.
PS2: jen já jsem to do této konfery posílal snad 5x (dodnes si pamatuji,
kdyže mi tuto radu dal T. Pittich :-) je si to dnes zkracuji pomoci
"mount -o remount ..."
--
PJ
Post by Petr Chromec
[...]
Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na
http://www.mandrake.cz/metafaq
Zdenek
2007-10-11 15:42:06 UTC
Já mám v MANDRIVE 2007.0 nastaveno v /etc/fstab:
/dev/hda1 /mnt/win_c vfat umask=0,iocharset=utf8,noexec 0 0

Pak stačí spustit v konzoli v adresáři /mnt/ příkaz chmod 777 win_c

Grafické udělátko to neudělá! Pak už je to naprosto bez problémů.

Urso

Petr Chromec
2007-10-11 18:22:01 UTC
Post by Zdenek
/dev/hda1 /mnt/win_c vfat umask=0,iocharset=utf8,noexec 0 0
Pak stačí spustit v konzoli v adresáři /mnt/ příkaz chmod 777 win_c
Grafické udělátko to neudělá! Pak už je to naprosto bez problémů.
Zkousel sem vsechno mozne a porad nic. Driv mi jel aspon Krusader ale
ted uz ani ten ne. Nechapu to.

PeTTr

Zdenek

Petr Chromec
2007-10-12 13:03:15 UTC
Post by Zdenek
Zkoušet všechno možné je nanic. Tohle co jsem napsal udělejte a půjde to.
Jinak je to lepší dělat pomocí mc (příkaz z konzoly: mc)
Ok, dik, uz to jede jak ma. Ted sem dosel z prace, udelal to same co
vcera a jede to. Sem rad ale nechapu. Ale u me uz si na to lidi kolem me
zvykly ze je vsechno jinak :o))

PeTTr