Mandriva2007.1 a wine
vasek
2007-05-01 16:38:53 UTC
Dobrý den,
provedl jsem aktualizaci Mandriva 2007.0 na 2007.1 mám problém se
spouštěním wine.
V předchozí verzi mi wine běhal bez problému a nyní mi při každém
zavolání wine i winecfg restartuje X-ka. Při spuštění vždy naskočí
přihlašovací obrazovka pro x-server :-(.
V logu jsem po jednom z restartu našel:

May 1 18:29:00 localhost kdm[4407]: X server for display :0 terminated
unexpectedly
May 1 18:29:00 localhost gconfd (vasek-13181): Obdržen signál 15,
provádím řádné ukončení.
May 1 18:29:01 localhost gconfd (vasek-13181): Končím
May 1 18:29:02 localhost kernel: agpgart: Found an AGP 2.0 compliant
device at 0000:00:00.0.
May 1 18:29:02 localhost kernel: agpgart: Putting AGP V2 device at
0000:00:00.0 into 4x mode
May 1 18:29:02 localhost kernel: agpgart: Putting AGP V2 device at
0000:01:00.0 into 4x mode
[...]
May 1 18:29:06 localhost kdm_greet[15932]: Can't open default user face
May 1 18:30:21 localhost gconfd (vasek-16299): startuji (verze
2.18.0.1), pid 16299, ...

Pokud by mi někdo poradil, co způsobuje ty pády, byl bych rád.
předem děkuji za odpověď
Vašek Skřivan

Pepa 'JoLa' Lacina
2007-05-01 17:12:48 UTC
Ahoj. Podobny problem jsem mel s televizni kartou. Ve chvili kdy jsem
spustil kdetv tak my zhučely Xka. Problem byl v originalnim ovladači
graficke karty od ATI. Ve chvili kdy jsem začal používat ovladač z X.org
tak to šlape v pohodě., tak že zkus vyměnit ovladač a uvidíš.

JoLa
--
Pepa 'JoLa' Lacina

--------------------------------------
- Vsechno spatne, zpatky na stromy ! -
--------------------------------------
------------- ISO-8859-2 -------------
--------------------------------------
---------- GSM +420737921313 ---------
--------------------------------------
------------ ICQ-70716410 ------------

vasek

k***@jola.cz
2007-05-02 10:44:46 UTC
A to máš původní konfiguraci wine z té MDV2007.0? Nemůže se to tam někde
prát? Přejmenuj si adresář .wine na něco jiného a zkus to znova "na
čisto".

JoLa
Post by vasek
[...]
Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na
http://www.mandrake.cz/metafaq
Vaclav Skrivan
2007-05-02 14:46:01 UTC
To jsem zkusil, spadne to dříve než vůbec začne vytvářet ten adresář

Vašek
2007-05-02 15:43:45 UTC
Tohle jsem nasel na http://www.mandrivalinux.cz/hardware-howto

--- --- ---
Problém s ovladačem AGP, konkrétně s jaderným modulem agpgart. Může se
stát, že budete mít problémy s hardwarovou akcelerací grafické karty v
X.org (DRI) přestože ovladače X.org jsou v pořádku. To se projeví např.
tak, že graficky náročnější programy (vetšinou hry) běží neúnosně
pomalu. Jak na tom jste zjistíte jednoduše pomocí dmesg | grep agpgart.
Pokud uvidíte podobný výpis jako je tento:

agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 690M

agpgart: Unsupported Via chipset (device id: 3099),

you might want to try agp_try_unsupported=1.

agpgart: no supported devices found.

pak je vše jasné. Přidejte (jako root) do souboru /etc/modules.conf řádek

options agpgart agp_try_unsupported=1

Poté by již výpis jádra mohl vypadat například takto:

agpgart: Detected Intel i815 chipset agpgart: AGP aperture is 64M @
0xe0000000

Pokud problém přetrvává (vyjímečně), bude třeba vyzkoušet nové jádro.

--- --- ---

Nepomohlo by to? Protoze v tom logu vsechno hlasi ten agpart.

JoLa

Petr Jakubec
2007-05-02 16:10:36 UTC
V tomto pripade se muze hodit i informace z readme od nvida ovladacu, ktera
rika jak zmenit ovladac agp. protoze se mi zda ze se nejedna o
_nepodporovany_ agp mustek, a proto options agpgart agp_try_unsupported=1
by bylo zbytecne.

jedna se o zaznamy v xorg.conf v sekci "Device"
Option "NvAgp" "X"

kde "X" je z <1-3>. vice viz to readme (si fakt uz nepamatuju)
--
PJ
2007-05-02 21:07:24 UTC
Omlouvám se za zbytečný dotaz, už jsem to vyřešil.
během instalace si mandriva nastavila obladač grafické karty na 96xx,
který ale nenainstalovala a karta nejspíše běžela pře starý ovladač
71xx. poté co jsem si nejprve změnil ovladač na 71xx a vyzkoušel wine
nepadlo nic, při zpětném nastavení na 96xx se nainstalovali potřebné
balíčky přidala se podpora do jádra a vše špale ku spokojenosti.

Všem děkuji za rady i ony mně vedli k tomuto žonglování s ovladači

Vašek Skřivan