MDV 2007 - Nefuguje prihlaseni po odhlaseni
Petr Chromec
2007-01-20 20:22:45 UTC
Zdravim.

Prosim poradte, uz sem fakt v koncich. Prolizam logy a nemuzu najit nic
kloudnyho. Po tom co se odhlasim nejde se prihlasit jiny user. Po zadani
usera, pass a odentrovani se to chvili chova jako ze se neco deje ale po
nejake dobe se to vrati do prihlasovani. Nepomuze ani restart Xek.
Zkusil sem to cele preinstalovat ale chova se to porad stejne. Kde
hledat chybu??

Dik, PeTTr.

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Petr Voralek
2007-01-20 20:40:50 UTC
Post by Petr Chromec
[...]
Zkoušel jste se přihlásit pod tím jiným uživatelem v konzoli ("$ su
login_uživatele")? Je ten uživatel vlastníkem všech souborů ve svém
domovském adresáři? Má ke všem svým souborům rw práva? Má povolený shell?
Většinou to bývají takovéhle blbosti...
--
Petr Voralek (icq:24229288 jabber:***@jabber.cz)

... Come see Prague. Then LEAVE!
medulin
2007-01-20 21:15:56 UTC
Post by Petr Chromec
[...]
Nejde se na jiny user prihlasit ani, kdyz zakazes spoustet graficky
mod a zustane to jen v textu? Prihlasis se na potrebneho usera a das
prikaz startx a spusti se graficky mod nebo se dozvime nejakou
chybovou hlasku.
Nebo lze se v konzoly pomoci prikazu su prepnou na jineho usera?
Nebo se zkusit prihlasit treba misto do KDE tak do GNOME nebo IceWM?
Co zkusit vytvorit noveho usera, lze se na nej prihlasit?

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Petr Chromec
2007-01-21 12:19:03 UTC
Post by medulin
Post by Petr Chromec
[...]
V textu se prihlasim jako kdokoliv ale ted sem zjistil ze kdyz se
prihlasim do textu pak pres startx do grafiky a pote se odhlasim,
odmontuje se mi /dev/hdb7 kde mam /home/ !!!

Post by medulin
prikaz startx a spusti se graficky mod nebo se dozvime nejakou
chybovou hlasku.
To sem zkousel taky jak rikas ale porad stejne. Problikne logo nVidia,
pak se modre zbarvi sklo na kterem je sipka mysi a kolem beha ta animace
ze se neco deje a po nejake dobe sem opet v textu.
Post by medulin
Nebo lze se v konzoly pomoci prikazu su prepnou na jineho usera?
Ted nerozumim, su je prece jen pro root, ne??
Post by medulin
Nebo se zkusit prihlasit treba misto do KDE tak do GNOME nebo IceWM?
Chova se to stejne jak KDE tak GNOME.
Post by medulin
Co zkusit vytvorit noveho usera, lze se na nej prihlasit?
Nepomohlo ani to.

A to nemluvim o malickostech jako ze mi pri startu mi NumLock najede ale
jak to skoci do grafiky NumLock je zase vyplej. Asi je tohle moc stara
sestava na MDV 2007.

medulin
2007-01-21 12:31:00 UTC
Post by Petr Chromec
Post by medulin
Post by Petr Chromec
[...]
To bude asi pricina problemu, ale sam nevim proc se tak deje. Mozna
pomuze kdyz tu zobrazis obsah /etc/fstab
Post by medulin
Nebo lze se v konzoly pomoci prikazu su prepnou na jineho usera?
Ted nerozumim, su je prece jen pro root, ne??
Ne, kdyz napises su a nazev usera tak se prihlasis jako user. Pokud je
to jen su bez usera tak se prihlasis jako root.
Petr Chromec
2007-01-21 13:00:27 UTC
Post by medulin
Post by Petr Chromec
Post by medulin
Post by Petr Chromec
[...]
[***@localhost ~]$ more /etc/fstab
/dev/hda5 / ext3 defaults 1 1
/dev/hda7 /home ext3 defaults 1 2
/dev/hdb1 /mnt/Data ext3 defaults 1 2
/dev/hdb5 /mnt/FAT32 vfat defaults 0 0
/dev/hdc /mnt/cdrom auto
umask=0,users,iocharset=iso8859-2,codepage=852,noauto,ro,exec 0 0
/dev/hdd /mnt/cdrom2 auto
umask=0,users,iocharset=iso8859-2,codepage=852,noauto,ro,exec 0 0
none /mnt/floppy supermount
dev=/dev/fd0,fs=ext2:vfat,--,umask=0,iocharset=iso8859-2,sync,codepage=852
0 0
/dev/hda1 /mnt/windows ntfs umask=0,nls=iso8859-2,ro 0 0
none /proc proc defaults 0 0
none /tmp tmpfs defaults 0 0
/dev/hda6 swap swap defaults 0 0
Post by medulin
[...]
Ok, dik, to sem nevedel. Tak su fuguje jak ma.
Post by medulin
Jestli mas cas tak sem na ***@njs.netlab.cz nebo icq 102128594.

honzarezna
2007-01-21 20:57:56 UTC
Zdravím, přesně v tomto problému jsem nyní taky a už ho neřeším.
Nainstaloval jsem novou verzi KDE 3.5.5 asi z nedůvěryhodného zdroje a
přestal mi fungovat autologin (moje doměnka). Chování přesně stejné,
autologin nefunguje, objeví se přihlašovací dialog a po přihlášení opět
prázdné okénko. Takže nyní se prostě musím přihlásit v konzoli a pak
teprve startx. Řešení - zřejmě počkat na novou veri distribuce se
správně poskládanými KDE...
Post by Petr Chromec
[...]
S pozdravem
Jan Reznicek

Linux mandriva-hal 2.6.17-5mdv #1 SMP i686 AMD Duron(tm) 2200MHz GNU/Linux

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Petr Chromec
2007-01-22 07:27:47 UTC
Post by Petr Chromec
[...]
Hmm, asi se kouknu po tom jak slape 3D ve Fedore. Pripada mi to tak ze
mandriva se horsi a horsi.

Pavel Předota
2007-01-22 11:10:11 UTC
Post by Petr Chromec
[...]
Nemate nahodou zapnuty 3D desktop? Tim myslim Xgl server + Compiz.
Chova se to asi nejak tak, jak popisujete. Uz je to delsi dobu co jsem to
resil, takze si nevzpominam na detaily. Nicmene tusim ze na vine byl socket
ktery mel prava odhlaseneho uzivatele a nesel tudiz odstranit. Vyresil jsem
to tak ze jsem si zprovoznil misto Xgl AIGLX + Beryl.

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq