USB digifoták OLYMPUS C-760 UZ se nenamountuje
Zdenek
2007-06-11 06:41:41 UTC
Zdravím,

mám foťák OLYMPUS C-760 UZ. V mandrivě 2006.0 mi při připojení k
počítači se automaticky při zapojení namountovalo zařízení
/mnt/removable a v MC jsem si fotky mohl překopírovat na HD. Nyní v
MANDRIVĚ 2007.0 nic. Mám jádro 2.6.17-13mdv.
Chci prostě v textovém prostředí (init 3) pracovat s foťákem.
Kde nebo v čem je chyba?

Zdenek

Petr Jakubec
2007-06-11 07:12:27 UTC
Post by Zdenek
/mnt/removable a v MC jsem si fotky mohl překopírovat na HD. Nyní v
MANDRIVĚ 2007.0 nic. Mám jádro 2.6.17-13mdv.
Ahoj!

v 2006 se o to staraly nejake casti gnome, od toho uz MDV upustila.

pokud chces jen konsoli, tak s tim pracuj jako s diskem.
do fstabu si dej neco jako pro vfat disk, v udevu si nadefinuj jake jmeno
bude ziskavat tvuj fotak a to zanes do fstabu

pak tva prace bude - po pripojeni fotaku das jen priklad:mount /media/fotak
a je to.
--
PJ

Zdenek
2007-06-11 08:03:12 UTC
V /etc/fstab jsem přidal toto:
/dev/digicam /mnt/digicam vfat umask=0,noexec 0 0
Post by Petr Jakubec
v udevu si nadefinuj jake jmeno
bude ziskavat tvuj fotak a to zanes do fstabu
Kde mám co připsat v /etc/udev/agents.d/usb/usbcam nebo kde?

Zdenek

Vít Baloun
2007-06-11 08:03:09 UTC
Post by Petr Jakubec
pak tva prace bude - po pripojeni fotaku das jen priklad:mount /media/fotak
a je to.
A pokud takto a navíc používáš KDE, tak tvojí pozornosti doporučuji utilitku
KDiskFree (KwikDisk).
--
S pozdravem
Vít Baloun

1GdGZZ

Petr Jakubec
2007-06-11 08:22:31 UTC
Post by Zdenek
/dev/digicam /mnt/digicam vfat umask=0,noexec 0 0
mozna stoji za pozornost definovani znakove sady ci param noauto.
Post by Zdenek
Kde mám co připsat v /etc/udev/agents.d/usb/usbcam nebo kde?
hmm to bude problem v mem systemu je to totiz jinak nez v mdv.
doporucuji vyzkum pomoci udev utilit jako udevinfo a spol.
zjistit nejaky jednoznacny udev parametr toho fotaku a pripsat si vlastni
udev rules.

konkretneji to asi nepujde uz jen proto ze jsem to zatim nepotreboval
ponevadz sem toto resil uplne jinak :-) a to pomoci labelingu toho fs - to
ale u digitaku neni asi pouzitelne (ale u me flashky ano)

TIP": takhle sem to mel ja pro flashdisk:
LABEL="SANDISK" /mnt/SANDISK vfat
mode=0664,uid=501,gid=100,user,iocharset=iso8859-2,codepage=852,noauto,rw,exec,users
0 0
--
PJ

Vít Baloun
2007-06-11 08:38:47 UTC
Post by Zdenek
/dev/digicam /mnt/digicam vfat umask=0,noexec 0 0
po připojení foťáku se podívej na výpis příkazu dmesg
--
S pozdravem
Vít Baloun

1GdGZZ

Zdenek
2007-06-11 09:29:23 UTC
Post by Vít Baloun
po připojení foťáku se podívej na výpis příkazu dmesg
usb 2-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 4
usb 2-1: configuration #1 chosen from 1 choice
scsi2 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usb-storage: device found at 4
usb-storage: waiting for device to settle before scanning
Vendor: OLYMPUS Model: C760UZ Rev: 1.00
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02
SCSI device sda: 512000 512-byte hdwr sectors (262 MB)
sda: Write Protect is off
sda: Mode Sense: 18 00 00 08
sda: assuming drive cache: write through
SCSI device sda: 512000 512-byte hdwr sectors (262 MB)
sda: Write Protect is off
sda: Mode Sense: 18 00 00 08
sda: assuming drive cache: write through
sda: sda1
sd 2:0:0:0: Attached scsi removable disk sda
sd 2:0:0:0: Attached scsi generic sg0 type 0
usb-storage: device scan complete

Takže /etc/fstab:
/dev/sda /mnt/digicam vfat umask=0,noexec 0 0

Nepřipojí, viz hláška syslog, moc z toho chytrý nejsem:
tail -f /var/log/syslog
Jun 11 11:23:42 piskot kernel: sda: assuming drive cache: write through
Jun 11 11:23:42 piskot kernel: sda: sda1
Jun 11 11:23:42 piskot kernel: sd 3:0:0:0: Attached scsi removable
disk sda
Jun 11 11:23:42 piskot kernel: sd 3:0:0:0: Attached scsi generic sg0
type 0
Jun 11 11:23:42 piskot kernel: usb-storage: device scan complete

Zdenek
2007-06-11 11:17:31 UTC
OK, /dev/sda1 , jsem ...
Už to jede.

Dík Z.
Post by Zdenek
/dev/sda /mnt/digicam vfat umask=0,noexec 0 0
což takhle zkusit /dev/sda1
když už...
/dev/sda1 /media/usbneco vfat rw,user,noauto 0 0
Upozorňuju, že Petr Jakubec o udev nemluvil jen tak do větru. Pokud to do
fstab napíšeš takhle "natvrdo", tak to sice bude fungovat, ale jakmile k
počítači píchneš flashku (odpojený foťák), tak nejspíš (záleží opět na
nastavení udev) zjistíš, že tam, kde normálně vidíš foťák, uvidíš flashku.
Ale možná taky ne :-) Záleží fakt na udev, kam a jak to připojí. Pokud si
budeš "tail -f ovat" výpisy kernelu, zjistíš, že tam je príma zákonitost,
kterou když vysleduješ ve svém konkrétním případě, tak v tom bude pořádek.
Když se ti to nebude pozdávat, tak si vlezeš do /etc/udev a budeš laborovat.