Klávesové zkratky + fční klávesy v MDV2007.1
Jiří Kunc
2007-05-31 09:41:28 UTC
DD,

nainstaloval jsem si MDV 2007.1 CZ 32-bit na notebook Dell latitude 800 a mám následující problémy.

Kláves. zkraty:
1. Přepnu-li se z grafiky do konzole pomocí ctrl+alt+F1 a chci-li se přepínat do dalších konzolí
alt+F2 až alt+F6 jde to jen tak , že stisknu alt+fx .... pak pustím alt a teprve pak můžu pustit fx ...jinak skončím zpět v konzoly tty1.

Jsem-li v jiné konzoly než tty1 tak stisknutí pouhé klávesy alt mě vrátí zpět do tty1.

Do grafiky se stiskem alt+F7 už nedostanu ....grafika jen problikne a jsem zpět v tty1.
----------------------------
2. V grafice mám 3D desktop - vestavěnou podporu - Compiz
Pokud chci otočit na jinou prac. plochu ...ctrl+alt+ šipka doleva nebo doprava tak toto funguje pokud nemám na ploše žádné okno. Jinak hned po stisku ctrl+alt se mi otevřená okna vyrovnají na plochu ....ale to by přeci mělo být až po stisku ctrl+alt + šipka nahoru ne ? Předpokládám, že to nějak souvisí už s problémem č.1 .

Funkční klávesy:
3. na notebooku jsem pro zprovoznění fčních kláves spouštěl automaticky po spuštění KDE tento script:

#!/bin/sh
xmodmap -e "keycode 174=XF86AudioLowerVolume"
xmodmap -e "keycode 176=XF86AudioRaiseVolume"
xmodmap -e "keycode 160=XF86AudioMute"

Jestli si dobře pamatuji, tak mi toto fungovalu od verze 10 až do verze 2006. Ve verzi 2007.1 mi to nefunguje.

S pozdavem

Kunc Jiří

Jiří Kunc
2007-06-04 16:52:24 UTC
Tak problém s klávesou ALT byl v hardware. Pomocí showkey jsem zjistil
že mi levý ALT vrací keycode 56 a i 103 ... takže jsem objednal servis,
druhý den přijel technik, vyměnil klávesnici a už je to OK.

Takže už mám problém jen s funkčníma klávesama, kterým jsem pomocí
xmodmap definoval fce. Tak kdyby někdo věděl, jak na to , popřípadě
jestli se něco změnilo že to takto už nefunguje...

Díky za jakoukoli radu

Jirka Kunc
Petr Jakubec
2007-06-04 17:03:53 UTC
Post by Jiří Kunc
Takže už mám problém jen s funkčníma klávesama, kterým jsem pomocí
xmodmap definoval fce. Tak kdyby někdo věděl, jak na to , popřípadě
jestli se něco změnilo že to takto už nefunguje...
ano nejak se zmenila Xka...
pouzij xbindkeys pripadne gtk nadstavbu xbindkeys-config

jde to nakonfigurovat velmi snadno (pokud vraci ty klavesy nejaky jedinecny
kod) jen pomoci xbindkeys.

ja postupoval podle:
http://ubuntu.wz.cz/hlavni_stranky/navody_hardware_klavesnice.html
--