diakritika na flash discích - 2007.1
Bc. Miloš Bíba
2007-06-20 14:39:16 UTC
Tak opět Vás tu zdravím,

a mám další prosbičku :-) Strčím do usb flash disk který je používán na
windows a uživatel používá diakritiku v názvech snad všeho. Takže ve
výsledku žádný soubor nemůžu otevřít (stačí aby třeba byl jen v adresáři
se špatně zobrazenou diakritikou ale sam byl bez ní). Občas pomůže
překopírování na hdd a poté spuštění ale někdy s tím ani nehnu.

A obráceně, uložil jsem si něco na flashku v mandrive, přinesu to k
windows a zmršená diakritika a neotevřitelný soubor :-(

Jak a kde se tohle da ochočit k obousměrné spokojenosti? Pokusoval jsem
(stejne jako v buntu s etc/fstab ale prijde mi, ze tady to je o neco
jinak protoze mi na to bud prdí úplně anebo hlásí chybu, že jsem
připojil něco co není :-(

Děkuji moc.

Milos Biba

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Pavel 'TIGER' Růžička
2007-06-20 15:28:25 UTC
Ach jo, kdo to kdy vymyslel diakritiku v nazvech ??

Jdete na to spravne, v etc se musi zadat, ze pouzivate Linuxacke
kodovani a na mediu je windowsacke ... takze napr.:

/dev/sda1 /mnt/flash vfat umask=0,iocharset=iso8859-2,codepage=852 0 0

Pochopitelne pouzivateli utf8, tak si to upravite k obrazu svemu.

snad je to spravne, jestlize ne, tak mne snad nekdo opravi, nejsem ted v
Mandrive.

S pozdravem Pavel Ruzicka
Bc. Miloš Bíba
2007-06-20 15:40:38 UTC
Nojo jenže já jej právě v tom souboru etc/fstab nevidím:-( a přitom ve
filesystému se jeví namountován jako /media/UDISK2.0...

/dev/sda7 / ext3 defaults 1 1
/dev/sda6 /home ext3 defaults 1 2
/dev/hda /media/cdrom auto umask=0,users,iocharset=utf8,noauto,ro,exec 0 0
none /media/floppy supermount
dev=/dev/fd0,fs=ext2:vfat,--,umask=0,iocharset=utf8,sync 0 0
/dev/sda1 /mnt/windows ntfs umask=0,nls=utf8,ro 0 0
none /proc proc defaults 0 0
/dev/sda5 swap swap defaults 0 0
Pavel 'TIGER' Růžička
2007-06-20 16:02:05 UTC
To je zcela vporadku ....

nebu zde vypisovat to, co jiz bylo sepsano a tak hazim odkaz:

http://www.owebu.cz/linux/vypis.php?clanek=976

S pozdravem Pavel Ruzicka
Bc. Miloš Bíba
2007-06-20 15:58:44 UTC
Děkuju za materiály,

mrknu na to a dám vědět, jestli se zadařilo :-)
To je zcela vporadku ....