MDV 2007.1 - GRUB?
Pepa 'JoLa' Lacina
2007-05-17 18:24:52 UTC
Ahoj,
ted jsem instaloval MDV 2007.1 CZ a na konci instalace mi spadla dolni
celist. Instalator automaticky nabizi GRUB misto LILO. Co se stalo?
Vzdyt LILO bylo jako vychozi volba minimalne od MDK 9.2 (to jsem se k
Linuxu poprve dostal :-) )

Dekuji
--
Pepa 'JoLa' Lacina

--------------------------------------
- Vsechno spatne, zpatky na stromy ! -
--------------------------------------
------------- ISO-8859-2 -------------
--------------------------------------
---------- GSM +420737921313 ---------
--------------------------------------
------------ ICQ-70716410 ------------

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Petr Jakubec
2007-05-17 19:02:51 UTC
ahoj,
lilo bylo uz podstatne driv :) v mem pripade od MDK 8.1 :-D
ted dostava na frak, a zda se ze ustupuje progresivnejsimu grubu, ktery se
zda byt lepe navrzen pro potreby celkem beznych uzivatelu, nemusi se dbat
na zapis do mbr v pripade zmeny konfigurace, "zachranna" konsole, podpora
nejbeznejsich fs apod - jsou veci ktere "vinim" z toho ze sem se musel
naucit grub ovladat. nelituji toho jeho konfigurace je primerene jednoducha
- i kdyz to hloupe cislovani hdd si mohli taky nechat od cesty a napriklad
a doted netusim ja prevest do grubu zapis:

image=/boot/vmlinuz

ktery mi bootoval ttylinuxek (takova hracicka), ktery je cely jen v tom
rootfs.gz coz je asi 4MB soubor.

toz to asi tak no...
--
PJ
Zdenek Mazanec
2007-05-17 19:27:48 UTC
Post by Petr Jakubec
lilo bylo uz podstatne driv :) v mem pripade od MDK 8.1 :-D
Mim od 7.2. Imo od sameho pocatku (tehdy) mandrake linuxu.
Post by Petr Jakubec
ted dostava na frak, a zda se ze ustupuje progresivnejsimu grubu, ktery se
... ktery ovsem instalator neumi pri upgradu z 2006.0 zapsat misto lila. Zatim
na vsech masinach, kde jsem to pri upgradu zkusil to bylo to posledni, o co
se instalator pokusil.
Toz asi tak, treba to nekomu pomuze a nanabije si tolikrat jako ja. (Spravna
cesta: preskocit instalaci behem upgradu a zapsat znovu lilo az se souhrnu)
--
Zdenek Mazanec

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq
Petr Jakubec
2007-05-17 19:58:26 UTC
Post by Zdenek Mazanec
... ktery ovsem instalator neumi pri upgradu z 2006.0 zapsat misto lila.
no to je rozhodne nemile, IMHO je to problem pouze MDV, protoze napriklad v
debianu (etch) mi lilo od mdv na mou zadost prepsal a stroj normalne
bootoval. dokonce tam i doplnil ten mdv. coz me prijemne prekvapilo, zatim
sem to nikde nevidel, paradoxne totiz windows najdou vsechny zavadece, ale
na jine linuxy ci unixy bsdcka apod. z vysoka kaslou.
--
PJ

Informace o konferenci(odhlaseni, provoz) na http://www.mandrake.cz/metafaq